Monday 18 December 2017

Forex handel journal kalkylblads excel


The4xJournal-programvaran gör att du kan journalisera dina valutahandlare. Några funktioner inkluderar. Notering för varje valutapar du handlar. Möjligheten att infoga och lagra dina diagramskärmbilder med anteckningar om den specifika trade. Insert observerade eller återprövade handelsskärmbilder och noteringar. Förmåga att infoga och lagra dina inspelade handelsfilmer. Hämta spår av pips som erhölls eller förlorades, tid och datum, tid i handel och handelsstrategi som används. Visa på din iPad, iPhone och iPod Touch. Import av handelar från Återförsäljare Broker-rapporter Kräver Microsoft Excel Eller kalkylarksprogram Ladda ner mall på supportsidan. Möjligheten att spara skicka dina diagram sidor som PDF-filer till en mentorlärare eller handelspartner. PDF-skapande programvara kan behövas. Med Windows 10, skriv ut din handel s och välj Microsoft Print to PDF. Spara strategier eller hjälpanvisningar för att hänvisa till senare. Oppkommande köpeskilling, och inga månatliga avgifter. Dina journaluppgifter lagras lokalt på din dator, inte på en webbplats där hacker S kan se dem. Om du inte planerar, journalerar och utvärderar dina affärer, är du antagligen bara gamblingments stängda. The4xJournal Overview. Content Copyright 2017 The4xJournal. En Excel-baserad Forex Trading Journal-kalkylblad för alla Forex valutahandlare Spåra resultatet för alla valutapar, plus 7 Ytterligare anpassningsbara spårningskategorier. Uppenbarligen visad layout och enkel att använda även för grundläggande Excel-användare. Spåra och analysera både PL och PIPS. At-a-Glance-visning av alla prestationsstatistik. TJS-hemmen alla ark är snyggt organiserade av kategori. Investera i Din Forex trading business Börja spåra dina affärer todayplete paket, engångsavgift, ett lågt pris Gratis obegränsad support. Purchase TJS Elite Forex 99.Hur du skapar Excel Trading Journal. Tracking, En av de viktigaste sakerna i varje yrke Att hålla reda på data Hjälper oss att gå tillbaka och analysera för förbättringen Såsom i handel, hjälper vi oss att veta hur vi utför, hur vi kan förbättra oss Du kanske har hört från de bästa Traders att det är bra att hålla en Forex trading journal eller en Stock Trading Journal och fortsätt att gå igenom det då och då. Journal är ingenting annat än Datatabellen där du sparar data som , Till vilket pris du öppnade handeln, till vilket pris du stängde, hur mycket volym och så vidare. Här i den här artikeln kan du lära dig hur du skapar din egen Excel trading journal. Om du inte kan skapa själv, kan du beställa För anpassad tidskrift för endast 2 Kontakta mig. Step 1 Öppna Microsoft Excel och skapa nytt tomt Document. Step 2 Klicka på vilken cell som helst b3 så att vi lämnar två kolumner ovan och en rad på vänster tom. Steg 3 Börja nu Lägga till Tabellrubriker som. Sl Nej Datum, Tid, Volym, Typ osv. När du har lagt till, använd Merge och Center-alternativet för att slå samman två kolumner och anpassa texten till center. Step 4 Nu markerar du dessa titlar, Markera alla celler och gå till Cell Styles och välj vilken standardcellstil som helst och gör texterna Bold. As nu har vi bara Skapade titlar för vår tidskrift nu måste vi lägga till fördata till respekterade kolumner för att undvika att lägga till dem om och om igen medan du skapar en ny post. Steg 5 Skapa ett nytt ark och börja lägga till alla symboler du handlar en under Other. Step 6 Välj nu alla, Högerklicka och klicka på Define Name och typ Symbols och klicka ok. Steg 7 Gå nu tillbaka till Sheet 1 och klicka på kolumnbokstaven som motsvarar symbolkolumnen och klicka på Data tab och välj Data Validation, Om du får en varning väljer du NEJ Nu öppnas ett nytt fönster under Tillåt rullgardinsmeny välj Lista och i Typ av källkodstyp Symboler och klicka på ok. Nu kan du enkelt välja Symbol från rullgardinsmenyn när du vill skapa ny post. På samma sätt kan vi lägga till volym, typ, hur det stängt och under NEWS too. Step 7 För att lägga till data i volym, gå igen till ark 2 och lägg till de volymer som du vanligtvis handlar en under den andra. Välj alla volymceller Och högerklicka och välj Ange namn och skriv volymer och klicka på ok P 8 Gå nu tillbaka till Ark 1 och klicka på kolumnbokstaven som motsvarar Volym-kolumnen och klicka på Datafliken och välj Datavalidering. Om du får en varning väljer du NEJ Nu öppnas ett nytt fönster under Tillåt nedrullningsmenyn välj Lista och I källkod typ volymer och klicka ok. Säg hur du kan lägga till data till typ, hur det stängde och under NEWS. For hur det stängde. Nu är vi redo med vår egen Trading Journal, så ser det ut att lägga till allt. I detta skede kan du spara den här mallen och använda den som din Trading Journal eller du kan fortsätta anpassa, utseendet och lägga till formler för att beräkna pips och vinster osv. I den här artikeln har jag använt Excel-versionen 2013, alternativen är samma även om Du använder den äldre versionen Hoppas det hjälpte dig att skapa din egen Trading Journal, Tack för att du läser. Om du vill ha en anpassad tidskrift kan jag skapa den för dig för bara 2 Kontakta mig här. Jag har några förfrågningar om en kopia Av kalkylbladet jag använder för min handelsdagbok jag bara laddade upp Det till servern så gärna ta en kopia om du är intresserad Det är inte det mest eleganta kalkylbladet men det gör vad jag behöver Jag har aldrig varit en stor Excel kille, så jag var tvungen att använda brute force för att få saker att göra. 2014 Uppdatering Slutligen en webbaserad handelskatalog med fullständig statistik och automatisk handel Import Head över till StockTradingToGo. Här är några detaljer om kolumnerna. Exekvering Ett medelvärde av kolumn KR Multipla Denna formel måste ändras varje dag för att inkludera de senaste raderna. Totala PL Summan av kolumnen JP L. Trade Används just för några beräkningar senare. QTY Antal aktier. Köpskurs. Sold Säljpris. Initial Risk Dollars i riskzonen baserad på den ursprungliga stopm kommissionen för båda sidor av handeln har jag bestämt att beräkna Baserat på antal aktier som anges i kolumn EP L Den faktiska PL, inklusive commission. R Multiple PL dividerat med Initial Risk. Vinster Detta beräknas genom att dividera kolumnen R Sum W L med kolumn A Traditioner Jag använder det här för att lista fel som gjorts på handeln eller något annat som är värt att notera. På jobbet Detta ger mig en uppfattning om hur mycket pengar som var i position Det är helt enkelt QTY kolumn E dividerat med Köpt köppris Observera att detta inte är korrekt för shorts men det är tillräckligt nära för statligt arbete. PL Den procentuella avkastningen på handeln PL dividerad med Arbeta igen, inte exakt för shorts. Initial Risk Bara berättar hur långt mitt stopp var från min post i procentuella termer. WL Berättar om handeln var en vinnare 1 eller en förlorare 0 Detta Används av nästa kolumn, Sum W L. Sum WLA-löpande total i WL-kolumnen. Detta används i kolumnen Wins. Trade Log Excel-kalkylblad. Denna uppsättning kalkylblad finner jag användbar för backtesting och hålla koll på mina affärer Det beräknar SQN , MAE, utgångseffektivitet, vinstfaktor och vinst Det gör det möjligt för dig att utarbeta exakt hur mycket du ska riskera per handel för en viss risk för kapital och med tillräcklig information kommer du att visa vilka uppställningar som är mest lönsamma. Av kod Som det borde vara för att det tog mig sex månaders förädlingar för att få den till var den är. Det kommer med ett praktiskt hjälp exempel exempel för att starta dig. Utmärkt Trade Log kalkylblad Tack. Anthony Jag gillar verkligen det spridningsark jag är Kommer att försöka integrera i min handelsprocess Skulle vara intresserad av definitionerna för varje kolumn, om det är möjligt. Hur som helst, great work. Hi Allonblack, Om du tittar i avsnittet Anteckningar på exempelsidan finns det några grundläggande skisser av vad varje kolumn representerar. Om du har några specifika frågor, fråga bort Anthony. Har du några tankar om att lägga till startpunkt och utgångspunkt. FYI, mellan de andra dokumenten, har jag funnit att det är användbart att hålla koll på den tid som spenderas på affärer. I mitt fall handlar jag FESX och ES för 6 ticks jag har Fann att ju längre handel det tar, det värsta resultatet. Vinnande affärer är vanligtvis det snabbaste att vara nära. Nice jobba på ditt kalkylblad Tack för att du delade Kan jag fråga dig att spendera mer ord på utträdetestet eller bara ange för mig Lite referens Jag är helt ny på det här konceptet. Sammantaget håller du med dig när det gäller tid. Här är en fullständig förklaring av uttestet. Han Anthony, jag tittade på ditt excel-kalkylblad för handel. Finns det någon chans att du kan maila mig en kopia av excel Kalkylblad så jag ca N starta en av min egen. Bara slå den blå markerade texten TradeSheet V5 högst upp i det här inlägget och du borde hämta en Excel-fil. Ditt kalkylblad är underbart Tack så mycket för att dela det Jag handlar flera Forex och futures produkter Var kan Jag lägger till en kolumn i kalkylbladet för att spela in vilka produkter jag handlar i transaktionerna Hittills när jag försökte lägga till en kolumn finns en varning som säger att data inbäddade kan gå vilse Jag uppskattar mycket din hjälp Tack. Jag har räknat ut hur Att lägga till en kolumn för symbolen igen tack tacksam handla gud välsignelse

No comments:

Post a Comment